Po co w hotelach sala konferencyjna?
Gdyby ktoś nas teraz zapytał: "Z czym kojarzy wam się hotel?", na pewno odpowiedzielibyśmy: "Z miejscem, w którym można wynająć pokój". Gdy jesteśmy na wakacjach lub w podróży służbowej, zdarza nam się korzystać z tego rodzaju formy noclegowej.
Dodatkowe udogodnienia dla biznesu w hotelach
Praktycznie każdy większy hotel oprócz pokojów do wynajęcia oraz restauracji dla gości, posiada także salę konferencyjną. Hotele w większych miastach tworzą takie przestrzenie, ponieważ znacznie podnoszą one funkcjonalność. Za przykład może posłużyć nam sala szkoleniowa w Tarnowie, mieszcząca się w renomowanym hotelu GAL. Sala ta spełnia wszelkie wymagania potrzebne do przeprowadzenia szkolenia w nowoczesnej formie: jest tam między innymi bezprzewodowe Wi-Fi oraz rzutnik. W celu generowania większych zysków hotele zawierają umowy najmu takiego pomieszczenia zarówno z firmami, jak i osobami fizycznymi. Sala konferencyjna powinna być duża, przestronna, ładnie urządzona i dobrze wyposażona. I chociaż konferencja w hotelu odbywa się głównie na takiej sali, może być ona wykorzystywana również na inne okazje. Są to m.in.:
- szkolenia zawodowe;
- spotkania i prezentacje biznesowe;
- imprezy firmowe;
- wydarzenia handlowe oraz charytatywne;
- uroczystości i przyjęcia rodzinne.
Szkolenia firmowe w komfortowych warunkach
Przedsiębiorstwa, które organizują szkolenia dla swoich pracowników, a których siedziby mają ograniczenia przestrzenne, chętnie podpisują umowy z hotelami, wynajmują salę na jeden dzień, uiszczają opłatę, tym samym zapewniając zatrudnionym dogodne warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych. To bardzo dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy firmy zatrudniają dużą liczbę osób, a prawo i obowiązujące przepisy wymagają przeszkolenia ich jednocześnie w krótkim czasie. Taka sala świetnie zdaje egzamin podczas spotkań i prezentacji biznesowych, kiedy np. właściciele firm podejmują kontrahentów z zagranicy. Na pewno poprawia to wizerunek przedsiębiorstwa. Z tego typu rozwiązania nierzadko korzystają firmy zagraniczne rekrutujące polskich pracowników. Prezentacja firmy odbywa się na sali konferencyjnej, co wpływa na pozytywny odbiór przez rekrutowanych.
Sale konferencyjne 2025 – dlaczego firmy coraz chętniej z nich korzystają?
Rok 2025 przyniósł zauważalną zmianę w podejściu do organizacji wydarzeń biznesowych – firmy coraz częściej rezygnują z klasycznych biur na rzecz elastycznych, wygodnych przestrzeni, które oferują hotele z nowoczesnymi salami konferencyjnymi. To już nie tylko dodatkowe udogodnienie, ale pełnoprawna część hotelowej oferty, oczekiwana przez klientów biznesowych. W miastach turystycznych takich jak Tarnów trend ten nabiera jeszcze większego znaczenia – łączenie pracy z wypoczynkiem (workation) to jeden z głównych kierunków rozwoju branży hotelarskiej. Goście przyjeżdżają tu na kilka dni, prowadzą spotkania, szkolenia, a w wolnych chwilach korzystają z atrakcji regionu. To idealne połączenie efektywności i relaksu, które w 2025 roku staje się nowym standardem.
Imprezy firmowe
Coraz częściej w hotelach mają miejsce imprezy firmowe. W ostatnim czasie rośnie ich popularność, zamieniają się w wysokiej klasy eventy, na których nie brakuje wymyślnego poczęstunku, animatorów kultury oraz dj'a. Do takiej zabawy niewątpliwie potrzebna jest duża przestrzeń.
Okazja do wsparcia działalności charytatywnej
Wydarzenia handlowe i charytatywne, takie jak targi, prezentacje produktów, zbiórki pieniędzy, także z powodzeniem mogą być organizowane w dedykowanych salach, jakimi dysponuje hotel. W niektórych przypadkach staje się on sponsorem danego wydarzenia, np. zbiórki na cele charytatywne. Udostępnia swoją salę za darmo, a w zamian jego logo zostaje umieszczone w biuletynie informacyjnym.
Rodzinne przyjęcie poza domem
W sali konferencyjnej można urządzać komunie, stypy, chrzciny, skromne wesela. Oczywiście wpływa na to wiele czynników: liczba gości, wielkość sali, możliwość skorzystania z hotelowego cateringu. Z reguły ze względu na imponujący styl wnętrza, wysokie stropy i przestronność, wiele ludzi rezygnuje z organizacji rodzinnych uroczystości w zaciszu własnego domu na rzecz przyjęcia w sali konferencyjnej. Jak widać, hotel to nie tylko baza noclegowa. To wielofunkcyjny obiekt, który z powodzeniem podnosi prestiż każdego publicznego wydarzenia.
lub dodaj komentarz jako gość
-
Ten komentarz czeka na zatwierdzenie (jest widoczny tylko dla Ciebie).· 1 lat temuCoraz więcej hoteli decyduje się na takie rozwiązanie. Osobiście uważam, że sala konferencyjna w hotelu to w obecnych czasach must have! Zwłaszcza w dużych miastach. Fajnie, że w Polsce pojawia się coraz więcej udogodnień w hotelach!
Najpopularniejsze wpisy:
-
Jak efektywnie i prawidłowo rozliczać księgowość w hotelu?
-
Gorce — co zobaczyć podczas wycieczki w te góry? Przewodnik dla turystów Beskidu Zachodniego
-
Czy zaręczyny w hotelu są oklepanym pomysłem?
-
Top 10 gospodarstw agroturystycznych w Lubelskim
-
Catering na przyjęcie — wybierz spokój zamiast stania w kuchni!
Najnowsze wpisy:
-
Po co w hotelach sala konferencyjna?
-
Co to jest event firmowy?
-
Jak zorganizować event firmowy/biznesowy?
-
Jakie kuchnie świata możesz zamówić z dowozem w Krakowie?
-
Instalacje fotowoltaiczne na dachach hoteli
Najnowsze komentarze:




